Erfarne kræfter skal løfte IDAs karrierehåndbog til nye højder

Når 2020-udgaven af IDAs karrierehåndbog skal udgives, sker det i samarbejde med mediebureauet nord advertising, der har mange års erfaring på området.

Gennem de sidste mange år har IDA udgivet karrierehåndbogen Fra Uni til Job, der skal gøre overgangen fra studerende til nyuddannet så gnidningsløs som muligt. Bogen indeholder gode råd og værktøjer til, hvordan man bedst griber jobsøgningen an, samtidig med at den præsenterer et stort antal virksomheder, som er interesserede i nyuddannede med en teknisk eller naturvidenskabelig uddannelse.

Samarbejde mellem IDA og Nord Adv.
Samarbejder med Danmarks bedste

Fra 2008 til 2017 blev håndbogen udarbejdet i samarbejde med mediebureauet nord advertising, der ud over den grafiske opsætning også stod for annoncesalget til de deltagende virksomheder. Efter et par års pause har IDA nu valgt at genoptage samarbejdet. ”Vores vurdering er, at nord advertising er den rigtige samarbejdspartner til den her opgave. De har en stor viden inden for det tekniske og naturvidenskabelige område og langvarige relationer til mange virksomheder i branchen, hvilket gør, at de har den bedst mulige dialog med annoncørerne,” siger Stig Albeck, der er marketingkonsulent i IDA.

I første omgang vil samarbejdet primært dreje sig om karrierehåndbogen, men planen er, at nord advertising i fremtiden også skal være en del af andre projekter for IDA.

Nye erfaringer bringes i spil

Under pausen fra samarbejdet med IDA udviklede nord advertising jobportalen Mit Jobvalg, der ligesom IDAs karrierehåndbog har til formål at skabe forbindelse mellem unge med en teknisk eller naturvidenskabelig uddannelse og deres potentielle nye arbejdsgivere. ”Vi lukker Mit Jobvalg ned 1. marts 2020, så vi kan fokusere på vores samarbejde med IDA. Men arbejdet med portalen har givet os endnu mere erfaring og nye relationer, som IDA nu kan drage nytte af,” udtaler mediebureauets marketingchef, Dennis Bækgaard Stotz.